Social media

Vind geinteresseerden op de sociale media

Iets met social media. Vind je doelgroep.

We moeten ‘iets’ met social media. Je hoort het vaak. Maar hoe en wat? En waar begeeft mijn doelgroep zich eigenlijk online? Blitskikker helpt je dit in kaart te brengen. Bereik geïnteresseerden via socialmedia-kanalen als Facebook, Twitter, LinkedIn, Youtube, Instagram en Pinterest.

Relevante inzet van social media

Het heeft geen enkele zin om aanwezig te zijn binnen een community als je daar geen toegevoegde waarde hebt. Dat kan zelfs tegen je werken. Puur aanwezig zijn is geen optie. Deze instelling betekent dat wij, qua inzet van social media, een duidelijke focus hanteren. We kiezen de socialmedia-kanalen uit die voor jouw doelgroep relevant zijn. Eventueel kunnen we voor jou het hele socialmedia-traject onderhouden.

Regels social media

Er zijn een aantal spelregels wat betreft de inzet van social media.

  • De content is interessant en/of relevant voor de bezoeker
  • De content heeft een persoonlijk karakter
  • De content wordt regelmatig vernieuwd, zonder dat het volume te hoog wordt
  • De content is van goede kwaliteit
  • Het kanaal is laagdrempelig ingericht voor lezen en bijdragen
  • De bezoeker krijgt altijd antwoord op vragen
  • De bezoeker ontvangt altijd waardering voor zijn bijdrage of expertise
  • De bezoeker wordt aangemoedigd te participeren door personen waarmee de gebruiker zich verbonden voelt
  • Het kanaal wordt herhaaldelijk gepromoot via verschillende platformen; websites, advertenties of onderaan de e-mailcorrespondentie